2 Şubat 2015 Pazartesi

Evde Doğal Peeling


Haftanın ilk gününden herkese merhaba....:) Haftanın ilk günü ya da son günü benim bakım günümdür. Bazen hafta ortasında da böyle bakımlara ihtiyaç duyabiliyorum. Sizin bakım günleriniz nasıl kızlarr??

Küçükken de peelingdir,saç bakımıdır falan filan böyle şeylere pek meraklıydım. Annemde sürekli peelingler,maskeler almama izin vermezdi daha bu yaşta başlama böyle kimyasallar kullanmaya derdi kendileri.:) Bende evde yapabileceğim doğal şeylere yöneldim. Doğal maskeler,peelinglerden filan oluşan bir defterim bile vardı. Çok sayıda tarif denedim gerçekten. Pratik bulduğum ve düzenli olarak uyguladığım iki tanesini sizlerle de paylaşmak istedim.

Kahveli Peeling

İhtiyacımız olan malzemeler: kahve ve zeytinyağı. (Ben kuru ciltliyim ve daha çok cildimi kurutmayan nemlendirecek peelingleri tercih ediyorum. Yağlı ciltler bunu zeytinyağı yerine maden suyu kullanarakta yapabilirler.)



Bir tatlı kaşığı zeytinyağı (Ben doğal soğuk sıkım zeytinyağı kullanıyorum.) ve bir tatlı kaşığı kahveyi karıştırıyorum. Evet tek yapmamız gereken bu çok pratik olduğu için düzenli olarak yapabiliyorum.

                                                                                    
 Elde ettiğim kıvam ne çok katı ne de çok sıvı olsun istemiyorum. Yüzüme uyguladıktan sonra 5 dk kadar bekleyip, soğuk suyla duruluyorum.
elde etmek istediğim kıvam.

Tülin Şahin Peelingi


Bu tarif Tülin Şahine ait o yüzden adını öyle koymak istedim.:)
İhtiyacımız olan malzelemer: Zeytinyağı,süt,limon,toz şeker,tuz.


Bir kase içine; tatlı kaşığı ile,süt ve zeytinyağı Çay kaşığı ile toz şeker,tuz ve limon ekleyip karıştırıyorum. Yüzümde 5 dk kadar bekledikten sonra ılık suyla yıkıyorum. Cildim gerçekten ışıl ışıl oluyor. Yağlı ciltler limonu biraz daha fazla koyabilirler.

Düzenli peeling yapmak cildimizdeki ölü derinin atılması için gerçekten çok gerekli. Düzenli peeling mutlaka yapmalıyız.!! Cildinizde sivilce veya yara varsa peeling yapmak,sivilcenin yayılmasına sebep olur.Yüzümde sivilce sorunum olduğu bir haftadaysam o hafta peeling yapmıyorum.

Ben peeling yapmadan önce cildimi güzelce temizliyorum,daha sonra buhar uygulaması yapıyorum.(Çaydanlıkta su kaynatıp yüzümü buharına tutuyorum.Bu sayede gözeneklerim açılıyor ve daha derinlemesine temizlenmiş hissediyorum.:) ) Peeling yaptıktan sonra da yüzüme nem maskesi yapıyorum. Maske yapmaya fırsatım olmasa bile mutlaka nemlendiri krem sürüyorum.

Umarım  sizde bu tarifleri severek ve kolaylıkla uygularsınız. Eğer bu tarz daha fazla yazı görmek isterseniz,sevdigiğim başka tarifleride sizlerle seve seve paylaşırım. Yorumlarınızı bekliyorum,kendinize çok iyi bakın..:)

                                                                                                                                                      @B

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder